Träningstävling för Harry

Publicerad 2014-03-10 15:47:57 i 2014,

I går åkte jag med Harry på en "Pay and Dressage". Mycket smart koncept! Speciellt när man har en orutinerad unghäst som behöver miljötränas. Då vill man åka mycket, gärna i närheten,  och inte få ggr och långa resor, så det här var perfekt! 

Han var fortfarande rädd för både domare och staket, farliga grejer!:) men han var mycket mera "hos mig" så jag hade fin ridkänsla endå. Supernöjd var jag med honom! Både i ridning och uppförande, vi jobbar vidare med miljöträning i liknande former så är han förhoppningsvis startklar för riktig tävling snart. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tantkalaset - Vad är det? Jo, vi är en liten utvald grupp med ambitiösa dressyrryttare från S:t Georgenivå, alla med en eller flera bra hästar i träning. Vi träffas ca 4-5ggr/år och tränar 2 dagar för Tinne Wilhelmsson Silfvén. Utöver själva ridningen får vi inspiration, gemenskap och erfarenhetsbyte tillsammans. Alla deltagare i kalaset har drivet att träna och vilja komma någonstans inom dressyren, samt att vilja ha ett stöd i sin utveckling i form av "ryttarkollegor" samt bra träningstillfällen med topp tränare! Tantkalaset är inspirerat av andra liknande koncept.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela